De reis is het doel

Op weg naar Santiago de Compostela

25 Mei 2018, 06:29 uur was het zo ver. Een wens van meer dan veertig jaar oud gaat in vervulling. Alle gaat op weg, gewoon op de trein in Heerenveen naar Amsterdam CS en vandaar met de Thalys naar Parijs. Binnen Parijs met de RUR van Gare dus Nord naar Gare de Bercy was dynamisch. De RUR, ondergrondse was snel gevonden, dat wil zeggen het perron dat de RUR die naar het Noorden gaat. Het andere perron uiteindelijk ook gevonden. Ook met de RUR moest er overgestapt worden. Overvolle treinstellen, staan op de balkons. Ik voelde iets op mijn bovenbeen ter hoogte van mijn broekzak, ik zag twee zwarte vingers die teruggetrokken werden uit mijn broekzak tussen een aktetas en een buik door. De man naast mij uitgevoerd in dezelfde kleur beende weg door de medepassagiers lomp weg te drukken. Bij de gratie dat ik aangekomen ben en daardoor de broek stakker zit heb ik mijn portemonnee nog. Bij Gare de Bercy aangekomen bleek dit een, bij de andere stations vergeleken een lieflijk station te zijn met acht overzichtelijke rails en vier platforms voor de regionale treinen van de TER. Met de TER naar Sermizelles-Vezlay en vandaar naar Vezelay gelopen. Douchen en slapen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!